Η διαιτολόγος και ιδιοκτήτρια του Κέντρου NutriClinic, Έφη Κολοβέρου, έγινε ευρέως γνωστή κατά τη διάρκεια των lockdown, μέσα από τον λογαριασμό της στο Instagram, όπου δημοσίευε συνταγές, αλλά και έδινε συμβουλές διατροφής. Πλέον, με 100.000 ακόλουθους, είναι αρκετά ενεργή στα social media, ενώ ξεκίνησε και ένα κανάλι στο Youtube, με θεματολογία… τη διατροφή. Ποια μπορεί να ήταν η ιδέα και ο στόχος πίσω από αυτή την ενασχόληση;
«Μου αρέσει πάρα πολύ η αλληλεπίδραση με τον κόσμο μέσω των social media. Η αλήθεια είναι ότι δεν υπήρξε ιδέα ή αρχικός στόχος. Μόλις ολοκλήρωσα το διδακτορικό μου έψαχνα κάτι πιο δημιουργικό να συμπληρώσω το χρόνο μου και αποφάσισα να δημιουργήσω λογαριασμό στο Instagram και να “μεταφράσω” όλη αυτή την επιστημονική γνώση που συγκέντρωνα τα τελευταία χρόνια με απλό και εύληπτο τρόπο στον κόσμο. Πλέον στόχος μου, έχοντας δει πόσο πολύ κινητοποιείται ο κόσμος, είναι να συνεχίσω αυτή την καθημερινή εκπαίδευση, ενώ σκέφτομαι να δημιουργήσω και κανάλι Youtube στα αγγλικά κάποια στιγμή».
Η άνοδος στην διαδικτυακή κοινότητα
Οι επιστήμονες, μέσα από την άνοδο της χρήσης των social media, βρήκαν ένα μέσο ώστε να μπορούν να απευθυνθούν άμεσα στους ανθρώπους, σχετικά με τη διατροφή. Μέσα σε μια περίοδο που ο μεγάλος όγκος πληροφοριών μπορεί να μπερδέψει κάποιον ο οποίος θέλει να ασχοληθεί με τη διατροφή του, τα social media αποτελούν έναν χώρο που όλο και περισσότεροι ειδικοί, τα χρησιμοποιούν ως ένα χώρο ενημέρωσης και «εκπαίδευσης». Τα τελευταία χρόνια, όλο και περισσότεροι ειδικοί στρέφονται στις online πλατφόρμες για να ενημερώσουν το κοινό τους για τα θέματα στα οποία έχουν τις κατάλληλες γνώσεις.
Η αύξηση στην κοινότητα της Έφης έγινε με ραγδαία ταχύτητα. Μέσα σε δύο περίπου χρόνια, η κοινότητα σας έφτασε τους 100.000 ακόλουθους. Πώς αισθάνεστε για αυτό και πώς το διαχειρίζεστε; «Δεν υπάρχει ανάγκη να διαχειριστώ κάτι παρά μόνο το χρόνο μου καθώς έχουν δημιουργηθεί πάρα πολλά επιπλέον πράγματα να γίνουν. Γι αυτό και έχω πλέον την ομάδα μου να με βοηθάει κυρίως στο γραφείο. Κατά τα άλλο, είμαι απλά πάρα πολύ χαρούμενη με όλο αυτό!»
Πώς όμως καταφέρνει να συνδυάζει τη δουλειά στο γραφείο και τη συνάντηση με τους πελάτες, ταυτόχρονα με τη διαχείριση των social media; Έχει σκεφτεί ποτέ η Έφη Κολοβέρου να αφήσει κάποιο από τα δύο; Η ίδια απαντά: «Όχι βέβαια! Θα ήμουν μισή αν άφηνα κάτι! Με καλό time management συνδυάζονται και τα 2!»
Η στροφή στην υγιεινή διατροφή
Τα τελευταία χρόνια, φαίνεται να έχει γίνει μια στροφή στην υγιεινή διατροφή. Ποιος μπορεί αν είναι ο λόγος που παρατηρείται αυτό το φαινόμενο; Η Έφη, ως ειδικός, δίνει την απάντηση:
«Θεωρώ ότι σε ένα βαθμό οφείλεται στην καλύτερη ενημέρωση του κόσμου μέσω διαφορετικών καναλιών επικοινωνίας, και στην ευαισθητοποίησή του για το ρόλο της διατροφής στην υγεία μας. Ειδικά οι νέοι γονείς αποζητούν την έγκυρη διατροφική ενημέρωση. Βέβαια υπάρχει και η μερίδα του κόσμου, ειδικά νέων γυναικών, που ξεκινούν μη συνειδητοποιημένες μια “δίαιτα”, λόγω των νέων, άπιαστων, προτύπων ομορφιάς. Και αυτό είναι μια πολύ μεγάλη παγίδα».
Ωστόσο, όταν ο κόσμος αναζητάει συμβουλές, τι τον ενδιαφέρει περισσότερο; Η βελτίωση της διατροφής, ή η απώλεια βάρους; «Εξαρτάται την περίπτωση και την ηλικία. Οι νέοι ενδιαφέρονται κυρίως για το αισθητικό αποτέλεσμα της διατροφής, άρα και την απώλεια βάρους. Αυτό βλέπουν, αυτό κατανοούν. Οπότε σε αυτές τις περιπτώσεις δουλεύουμε λίγο παράλληλα προσπαθώντας να τους περάσουμε από την “πίσω πόρτα” και λίγο την ουσία. Σε μεγαλύτερες ηλικίες ο λόγος είναι σχεδόν αποκλειστικά η βελτίωση της ποιότητας της διατροφής με στόχο την προαγωγή της υγείας».
Ποιοι αναζητούν περισσότερο συμβουλές για τη διατροφή τους; Οι άνδρες, ή οι γυναίκες;
«Οι γυναίκες. Με μεγάλη διαφορά. Για το μυαλό των γυναικών, δυστυχώς ακόμα, το πολύ αδύνατο σώμα είναι συνυφασμένο με την αποδοχή, την καλύτερη σχέση με το άλλο φύλο, την επιτυχία και ακόμα την ευτυχία. Και ακριβώς γι’ αυτό το λόγο ξεκινά από πολύ μικρή ηλικία ένας αγώνας να φτάσουν ένα συχνά “άπιαστο” στόχο».
Συμβουλή προς τους πελάτες- κοινό
Υπάρχει κάποια κοινή συμβουλή που μπορεί να δίνει η Έφη Κολοβέρου στους πελάτες της; Αν ναι, ποια μπορεί να είναι αυτή; Η ίδια δίνει την απάντηση: «Να αρχίσουν να έρχονται σε επαφή με το σώμα τους. Να ακούνε τα σημάδια που τους δείχνει και να το σέβονται». Η ίδια, συμπληρώνει στο τέλος:
«Δεν είναι δύσκολο να προσέξεις τη διατροφή σου, είναι δύσκολο να ακολουθήσεις ένα ρομποτικό πλάνο διατροφής. Αλλά η διατροφή δεν είναι αυτό. Διατροφή είναι να μην με αφήνω νηστικό, να τρώω μέχρι εκεί που χορταίνω, να πίνω πολύ νερό, να επιλέγω καλές τροφές για το σώμα μου, να ασκούμαι. Αυτά γίνονται παντού, στο σπίτι, στην παραλία, στην ταβέρνα. Λύσεις υπάρχουν.. αρκεί να βάζουμε το μυαλουδάκι μας να σκεφτεί και να μην σκεφτόμαστε άσπρο-μαύρο.. Ή θα τα κάνω όλα όπως “λέει το χαρτί” ή δεν θα κάνω τίποτα».
Διαβάστε ακόμη:
Ιωάννα Σαμαρά: Η αγάπη για τον αθλητισμό, από τους Ολυμπιακούς Αγώνες μέχρι το YouΤube
Βάσια Καλαντζή: Όταν γεμίζεις με αυτό που κάνεις η επιτυχία είναι δεδομένη