Οι άνθρωποι συσχετίζουν συνήθως την επιτυχία τους με την αυτοπεποίθηση και το θάρρος. Η Emma Grede χρησιμοποιεί μια άλλη λέξη για τη δική της. Την αφέλεια. «Μεγαλώνοντας δεν ήξερα κανέναν που να έχει τη δική του επιχείρηση» δήλωσε η ίδια στο CNBC. «Επομένως δεν ήξερα η ίδια σε τι κλάδο έμπαινα».
Η άνοδος της επαγγελματικής σταδιοδρομίας
Το 2008, στην ηλικία των 26 ετών, η Emma Grede ίδρυσε τη δική της entertainment marketing agency με έδρα το Λονδίνο, την ITB Worldwide. Μέσα στην επόμενη δεκαετία, μετακόμισε στο Los Angeles, όπου λάνσαρε σειρές ρούχων μαζί με τις Khloé και Kim Kardashian. Δηλαδή, τις εταιρείες denim Good American το 2016 και την SKIMS το 2018 αντίστοιχα.
Πριν 3 χρόνια πούλησε την ITB Worldwide στην PR agency Rogers & Cowan έναντι ενός ποσού το οποίο δεν έχει ανακοινωθεί. Πλέον, είναι η CEO του Good American.
Τίποτα από αυτά δε θα ήταν πιθανό χωρίς την αφέλεια της, αναφέρει η ίδια. Αν ήξερε τι ακριβώς έκανε, ίσως να μην είχε δουλέψει τόσο σκληρά ώστε να καλύψει τα κενά στις γνώσεις της. Με άλλα λόγια, η Emma Grede αναφέρει ότι το κλειδί για την επιτυχία της είναι το εξής: Βρείτε τι ακριβώς δεν γνωρίζετε. Στη συνέχεια, κάντε ένα πλάνο για να μάθετε για αυτό.
Η μέθοδος της εξέλιξης
Ως έφηβη, η Emma Grede παρακολούθησε σπουδές στο London College of Fashion. Εκεί, συνειδητοποίησε πόσο λίγα πράγματα γνώριζε για τον τρόπο που λειτουργούσε η βιομηχανία της μόδας. Για αυτό το λόγο αποφάσισε να σπουδάσει διοίκηση επιχειρήσεων, και να εστιάσει στο «πίσω κομμάτι» της βιοχημανίας. Δηλαδή, τον σχεδιασμό, την εμπορία και τις εταιρικές συνεργασίες.
Στην ηλικία των 19 ετών, απέκτησε δουλειά σε χορηγίες με μια εταιρεία παραγωγής fashion show. Κατά τη διάρκεια των meetings με σχεδιαστές, ανακάλυψε πόση δουλειά χρειάζεται για το χτίσιμο σχέσεων με τους πελάτες. Έτσι, έθεσε ως στόχο να μελετήσει πάνω σε αυτό και να αποκτήσει γνώσεις.
Στη συνέχεια, αποφάσισε να πραγματοποιήσει σπουδές πάνω σε αυτόν τον κλάδο και ξεκίνησε την δική της εταιρεία marketing 7 χρόνια αργότερα. «Ήμουν γύρω από πολύ κόσμο, σε συναντήσεις με πελάτες και στο κλείσιμο συμφωνιών», δήλωσε. «Έτσι σκέφτηκα, αν μπορούν να το κάνουν εκείνοι, γιατί να μην μπορώ κι εγώ;»
Ήταν ένα μεγάλο άλμα για την ίδια. Ο σύζυγος της Jens, ένας Σουηδός fashion executive, τη βοήθησε στην ίδρυση της start-up, κατά τη διάρκεια των πρώτων δικών του βημάτων στη δική του εταιρεία μόδα, τη Saturday Group. Η Grede αναφέρει ότι οι πρώτοι έξι μήνες για αυτή ήταν οι πιο δύσκολοι. Έπρεπε να περάσει πολλές ώρες στο τηλέφωνο, να είναι σε αναμονή με πελάτες, και λαμβάνοντας έναν «ταπεινό μισθό» για τον εαυτό της. «Σε ορισμένες περιπτώσεις είχα προσλάβει ανθρώπους που τους πλήρωνα περισσότερο από ότι τον εαυτό μου», ανέφερε σε συνέντευξη της. «Ήξερα ότι έπρεπε να αντισταθμίσω τις δικές μου ανεπάρκειες ή κενά με τη γνώση μου».
Η συνεργασία με μεγάλα brands
Η Grede ανέφερε ότι αυτά τα τηλεφωνήματα της δίδαξαν να μάθε να ακούει. Άκουγε την πλευρά των πελατών που περιέγραφαν τι ακριβώς ήθελαν, κι εκείνη στη συνέχεια επαναλάμβανε σε αυτούς όσα της περιέγραψαν. «Δεν μπορών να σας πω πόσες μάχες έχω νικήσει με αυτό τον τρόπο». Έτσι οι πελάτες έλεγαν «Καταλαβαίνεις ακριβώς τι χρειαζόμαστε».
Με αυτό τον τρόπο απέκτησε μεγάλα brand συνεργατών, όπως ο οίκος Dior. Αυτές οι συνεργασίες της άνοιξαν την πόρτα για συνεργασίες με πολύ γνωστούς celebrities, όπως η Natalie Portman, η Kris Jenner, και εν τέλει, η συνεργασία της με τις αδερφές Kardashian.
Εν κατακλείδι, η ίδια αναφέρει πως το ξεκίνημα μιας start-up στην ηλικία των 26, καθώς και η μετακόμιση της από την Αγγλία στο Los Angeles ίσως να μην ήταν οι πιο έξυπνες επιλογές της τότε. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι τις μετανιώνει τώρα.
«Αναζητώ εκείνες τις ευκαιρίες στη ζωή μου όπου μπορώ να μάθω ή που εισέρχομαι σε καταστάσεις που δεν έχω εξοικείωση», αναφέρει. «Βασικά, αυτό νομίζω πως με βοηθά να εξελίσσομαι».
Διαβάστε ακόμη:
Mimi Aung: Η project engineer του πρώτου εξωγήινου αεροσκάφους
Rabia Ghoor: Η 20χρονη beauty leader που βραβεύτηκε από το Forbes